World Food Center

wfc

In oktober is er weer een stap gezet in de ontwikkeling van het World Food Center. Het Masterplan is gepresenteerd en daarmee start een nieuwe fase voor het WFC. Op 3 oktober presenteerde Brad Shelton van BRC Imagination Arts de definitieve versie van het zogeheten Masterplan voor de Experience, voor opnieuw een grotere groep. Het plan beschrijft de verschillende verhaallijnen die aan bod komen voor de bezoekers.

Tijdens hun reis door drie verschillende beleveniszones verdiepen de bezoekers zich in vier thema’s. Deze zones gaan over het menselijk lichaam, de voedselwaardeketen, de wereldwijde voedseluitdagingen en de vooraanstaande rol van Nederland bij het bereiken van een betere toekomst. De bezoekers kunnen deze onderwerpen in elke gewenste volgorde verkennen, maar op rustige dagen worden ze via een route met een vaste volgorde geleid.

Ze ervaren deze onderwerpen met digitale interactieve elementen, live-presentaties, theaterdecors, 3D-media, interactieve praktische, fysieke activiteiten en begeleid rollenspel waarmee ze zien hoe ons eten op het bord komt, welke keuzes de bezoekers kunnen maken om een gezonder, evenwichtiger (en smakelijker) leven te leiden en wat we (nu en in de toekomst) kunnen doen om te zorgen voor de mensheid en de planeet die ons voedt.

http://www.worldfoodcenters.nl/

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
X